Sklepy internetowe, które dbają o swój wizerunek, coraz większą uwagę przywiązują do wysyłki paczek do klientów. Liczy się nie tylko szeroki wybór możliwości dostawy i bezpieczeństwo paczki – chcemy, aby było atrakcyjnie, ładnie, kreatywnie. Chcemy, żeby już samo otwieranie paczki było przyjemnością. Jak to zrobić? Oto kilka pomysłów i inspiracji.
Jak wygląda Twoja paczka?
Już same opakowania mogą zaskakiwać. Wyglądem – co jest droższą opcją – lub ciekawym tekstem i grafiką. To drugie wymaga więcej naszej kreatywności niż nakładów finansowych, a może świetnie budować PR naszej firmy. Dobry przykład? Sprawdź, jak to robi Koszulkowo. W sklepie każdy produkt dociera do klienta w oryginalnym, obrandowanym pudełku, na którym nadrukowano pewną opowieść:
ZANIM ZACZNIESZ…
usiądź i pomyśl. Nie otwieraj pochopnie.
Myślisz: „Pudełko, fajnie to wymalowali…”
To nie jest pudełko. Trzymasz w rękach ciało, które skrywa duszę.
Patrzysz na doczesną powłokę, która zawiera w swym wnętrzu to, co kochamy. To, czemu oddajemy się bez reszty…
Uchylając kartonowe wieczko spojrzysz pierwszy raz na materiał, nad którym my pochylamy się od lat.
Robimy to, abyś Ty również zakochał się w naszej koszulce, w naszej bluzie, czapce… W tym wszystkim, z czym
będziesz miał styczność, a co jest owocem naszej pracy.
Pamiętaj, sięgasz po coś wyjątkowego, coś naszego. A ponieważ jesteśmy sympatycznymi młodzieńcami,
którym towarzyszą przepiękne, utalentowane kobiety
– okaż należny szacunek temu, co odnajdziesz w środku…, to nie jest nakaz, nie instrukcja. To nasza mała prośba…
Dziękujemy…
Zaprojektowano z żarliwej pasji
Wyprodukowano z organicznej miłości
Dostarczono , właściwej osobie, Tobie…
Źródło: blog.koszulkowo.com
http://blog.koszulkowo.com/2015/11/to-nie-jest-pudelko/
Podziękuj za zakup
Elegancki kartonik z podziękowaniem i np. zniżką na następne zakupy to już powoli standard – tak to się robi w przypadku większości firm. Co oznacza, że jeśli tego nie robisz, jesteś daleko w tyle za konkurencją. Podziękuj, opowiedz coś o firmie, zaproponuj zniżkę na następne zakupy lub do przyjaciela – cokolwiek, co zachęci do zakupu i wpłynie na pozytywny wizerunek Twojej firmy.
Mały gratis, a cieszy
Ładnie zaprojektowane naklejki, przypinki, mini produkty – to wszystko jest miłym zaskoczeniem dla klienta. Warto wykorzystać półprodukty i resztki (np. materiałów), żeby stworzyć coś specjalnie na tę okoliczność – w ten sposób nic się nie marnuje, a my punktujemy. Przykład? Serduszka od La Millou.
https://www.lamillou.com/o-la-millou
Mini produkty do testowania
Co warto dołączyć do paczki w sklepie internetowym? Mini produkty do testowania dla Twoich klientów. Oczywiście, w nie każdej branży jest to możliwe. Pamiętaj jednak, że mogą to być produkty Twojego wyboru (np. mini kosmetyki), ale też gratisy, które dostajesz od innych firm.
Doceń stałych klientów
Ktoś zamawia u Ciebie któryś raz z kolei? Zauważ to i doceń! Stali klienci to skarb każdego sklepu internetowego. Specjalna zniżka, podpisane ręcznie podziękowanie – to małe gesty, które cieszą i sprawią, że klient poczuje się doceniony.
No i zamówi u Ciebie kolejny raz! 🙂