Niedawno opublikowaliśmy wywiad, w którym Paweł Tkaczyk opowiadał o potrzebie regularnego odświeżania wizerunku firmy. Dzisiaj przedstawiamy najważniejsze trendy w projektowaniu nowego logo.
1
Custom letterforms
Rok 2015 to rok customizowanych krojów pisma w znakach firmowych. Oznacza to, że projektant nie wykorzystuje żadnego istniejącego kroju pisma, jak np. Arial czy Lato, ale od początku projektuje każdą literę. Czasem, specjalnie dla marki, tworzy się cały krój pisma od początku.
Świetnym przykładem jest logo i font marki Empik, zaprojektowane przez Łukasza Dziedzica.
2
Lowercase
Znaki typograficzne najczęściej są zapisywane wersalikami. Stopniowo jednak na popularności zyskują designy oparte na minuskułach, czyli małych literach. Coraz więcej marek, zwłaszcza związanych z nowoczesnymi technologiami i rozwiązaniami (często startupy), decyduje się na tego typu rozwiązanie. Powód jest prosty: małe litery są przyjaźniejsze i bardziej nieformalne.
Przykładu nie trzeba daleko szukać, wystarczy przyjrzeć się mediom społecznościowym.
3
Flat design
Bardzo uniwersalnym trendem jest flat design. To styl projektowania eliminujący głębie, gradienty czy cienie. Opiera się na ograniczonej liczbie kolorów oraz prostych kształtach i typografii. Pierwotnie dedykowany był stronom internetowym i aplikacjom mobilnym, zdobył jednak rzesze zwolenników na całym świecie. Wkrótce też zawojował projekty związane z identyfikacją wizualną.
Przykładem znaku utrzymanego w stylistyce flat designu jest wszystkim nam świetnie znane logo Windowsa 😉
4
Vintage style
To bardzo charakterystyczny kierunek w designie. Umówmy się – nie do każdej marki pasuje… Jeżeli jednak oferujesz klientom niebanalne ubrania lub biżuterię, albo prowadzisz kawiarnię, wtedy styl vintage jest stworzony dla Ciebie. Charakteryzuje go nie tylko zabytkowa estetyka, ale także częste wykorzystanie tkanin i drewna czy stosowanie przetarć.
Przykładem logo w stylu vintage jest znak zaprojektowany dla zakładu szewskiego Stanisława Lilo we Wrocławiu.
5
Negative space
Wbrew pozorom, nie chodzi tu wcale o… negatywy. Raczej o przestrzeń. Konkretnie o pustą przestrzeń, która nabiera kształtu dzięki otaczającym ją elementom.
Przykład?
Przyjrzyj się uważnie. Zobaczysz nie tylko stalówkę, ale też… łyżeczkę.
Logo przestało być po prostu obrazkiem, nieważne ładnym czy brzydkim. Dzisiaj logo wyraża całą komunikację marketingową. Opowiada historię, pozwala odkrywać się odbiorcy.
Jaka jest opowieść Twojego logo?