Landing page jako prosty sposób na przekierowanie ruchu z reklam

Twoja strona internetowa nie konwertuje ostatnio zbyt dobrze? Masz problemy z wprowadzaniem na niej zmian? Nie jesteś w stanie zinterpretować, w jaki sposób odbiorcy trafiają do witryny?

Jeżeli chociaż na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, Twoje problemy może rozwiązać dobrze postawiony landing page.

Co to takiego?

Zacznijmy od najprostszej kwestii. Osoby zajmujące się zawodowo marketingiem internetowym wiedzą, co to landingi i bardzo często z nich korzystają. Okazuje się jednak, że pojęcie nie jest zbyt znane poza ich kręgiem.

Landingi można nazwać stronami-wizytówkami, uproszczonymi wersjami stron internetowych. Nie zastępują tradycyjnych witryn. Są jednak bardzo pomocne przy różnych kampaniach reklamowych.

Kiedy warto zacząć korzystać z landing page?

landing page

Musisz szybko wprowadzić zmiany

Landing może się przydać w bardzo wielu przypadkach. Najważniejsze z nich to działania reklamowe. Nieważne, czy prowadzisz je na Facebooku, Google AdWords czy Linkedln.

Przy kampaniach reklamowych ogromne znaczenie mają testy A/B i możliwość wprowadzania szybkich, częstych zmian. Przy tradycyjnych stronach internetowych jest to często niemożliwe, zwłaszcza jeżeli po drodze nie da się ominąć działu IT i deweloperów. W takiej sytuacji wdrożenie najdrobniejszej poprawki trwa czasami nawet dwa tygodnie.

Tutaj z pomocą przychodzi landing. Jego obsługa jest niezwykle prosta. Wszystkie zmiany można wprowadzić od ręki w intuicyjnym edytorze. Banalnie łatwe okazuje się wgrywanie potrzebnych kodów. Sama budowa landing page również nie powinna Ci sprawić trudności. Możesz skorzystać z biblioteki gotowych szablonów i je tylko odpowiednio wyedytować.

Twórcy landingów udostępniają ponadto gotową Bazę wiedzy na ich temat. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje do zbudowania dobrze konwertującej strony-wizytówki. landing page

Chcesz promować jeden określony cel

Tradycyjne strony internetowe są wypełnione wieloma różnego rodzaju treściami. Użytkownik może wykonać tutaj całą masę czynności. Jest przez to rozproszony i trudniej go nakłonić do określonego działania.

Jeżeli zależy Ci na promowaniu konkretnego produktu lub usługi, wydziel ją spośród reszty swojej oferty. Najlepiej zrobić to właśnie poprzez landing page.

Wystarczy zbudować stronę nastawioną na cel, który zamierzasz osiągnąć. Chcesz pozyskać nowe zapisy do newslettera? Wypromować e-booka? Zapełnić miejsca na organizowanym wydarzeniu albo sprzedać wybrany produkt? Landingi są niezastąpione przy takich działaniach.

Stwórz reklamę promującą dany produkt czy wydarzenie i przekieruj uzyskany z niej ruch na zbudowany wcześniej landing. Następnie w ramach testu przekieruj go na swoją tradycyjną stronę internetową. Jesteśmy pewni, że wyniki z landing page będą lepsze.

Najlepiej sprawdza się przy tym zasada: jeden landing = jeden cel.
landing page

Wydzielaj promocje tymczasowe

Landing to bardzo skuteczne rozwiązanie również przy promocjach tymczasowych. Nie musisz ich umieszczać na stronie i zaburzać jej ustalonej struktury. Może się również zdarzyć, że na witrynie nie ma już miejsca na dodanie dodatkowej sezonowej oferty.

Wtedy także warto ją wydzielić na pomocą landing page.

Nie masz jeszcze strony internetowej

Twoja strona internetowa jest jeszcze w budowie? A może nie stać Cię na razie na stworzenie witryny? Jednocześnie chciałbyś zacząć już promować swoją ofertę?

I tutaj dobrym rozwiązaniem okazuje się landing page. Możesz go potraktować jako stronę tymczasową albo test, czy odzew odbiorców będzie na tyle duży, żeby opłacało się budować tradycyjną stronę firmową.

Łatwiej zinterpretujesz statystyki strony

Masz problem z interpretacją i wydzieleniem ruchu na stronie internetowej z poszczególnych źródeł – np. Facebooka, Google AdWords czy Linkedln? Dla każdej kampanii stwórz w takim razie osobny landing (może wyglądać tak samo).

Dzięki temu otrzymasz „czyste”, wydzielone dane i grupy odbiorców z poszczególnych kampanii.

W ramach konta na landingi.pl możesz tworzyć nielimitowaną ilość landing page. Dzięki temu spersonalizujesz każdy landing do wybranej grupy docelowej. Nic Cię tutaj nie ogranicza.
landing page

Landing page nie zastąpi Ci strony firmowej

Landing page a strona firmowa to dwie zupełnie różne rzeczy i każda z nich ma inną rolę do spełnienia. Landing nie zastępuje tradycyjnej witryny, ale ją uzupełnia.

Jest dedykowany przede wszystkim do różnych działań reklamowych – promowaniu pojedynczych produktów i usług, na których wyróżnieniu szczególnie Ci zależy. Nie zamieścisz na nim również tylu informacji, co na zwykłej stronie.

——————————

Uważasz, że landing page mógłby Ci się przydać i chcesz zacząć z niego korzystać? Odsyłamy Cię zatem do innych ciekawych materiałów na jego temat. Zajrzyj koniecznie na zrob.dobrylanding.pl oraz do Bazy wiedzy.

Ze swojej strony życzymy Ci jak największej liczby leadów z prowadzonych kampanii reklamowych. I przypominamy o regularnym zaglądaniu na naszego bloga po kolejną dawkę wiedzy i inspiracji.

Przypis: Wszystkie screeny pochodzą z prywatnego konta na https://new.landingi.com/