Gadżety reklamowe to często bagatelizowany przez firmy obszar marketingu. Wielokrotnie obserwujemy marki, które dopieszczają swoje strony www, media społecznościowe, organizują świetne targi czy event’y i generalnie – dbają o dobry wizerunek firmy na każdym kroku, offline i online – a zamawiają u nas… długopisy z logiem lub smycze do kluczy.
Nie tędy droga! Chyba, że masz do wydania trochę budżetu marketingowego „na wczoraj” i nie masz czasu na żadne pomysły. Jak wybrać gadżet reklamowy dla firmy? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie 😉
Jak wybrać gadżety reklamowe?
Nie ma jednej zasady!
Jeśli myślisz, że powiemy Ci, że najmodniejsze są teraz powerbanki i puzzle z logo, które ZAWSZE i to ZAWSZE się sprawdzają… to grubo się mylisz ;). Nie ma uniwersalnego gadżetu dla jednej firmy.
Więcej! Uważamy, że zakup samego gadżetu i udekorowanie go własnym logiem to zazwyczaj za mało, żeby pozytywnie zaskoczyć klienta i zapaść mu w pamięć. W końcu to właśnie zaskoczenie i budowanie pozytywnego wizerunku jest przecież powodem, dla którego inwestujemy w gadżety reklamowe. Ten cel sam w sobie wyklucza utarty schemat i banał. Niestety. Nie będzie łatwo. Ale sukces Ci się opłaci!
Najpierw zastanów się, czego potrzebujesz
Czy to ma być reklamowy gifcik na konferencję, mini prezent do paczki dla klientów Twojego sklepu internetowego czy prezent dla Twoich pracowników czy klientów? Jaki masz budżet? Ile masz czasu? Jaka jest koncepcja marketingowa firmy, czyli w przybliżeniu – jaki wizerunek chcesz prezentować klientom i co jest Twoją mocną stroną?
Im więcej takich informacji znasz, tym lepiej dla Ciebie. Najlepiej spisz wszystko na kartce. Od tego musisz wyjść i zacząć poszukiwania. Nie ma jak wybrać dobrego gadżetu dla firmy, jeśli nie znasz podstaw.
Oto zestaw pytań, jaki może się Tobie przydać do wyboru właściwego gadżetu reklamowego dla Twojej firmy.
Gadżet + logo to często nie wszystko
Staraj się unikać banałów – ciężko dać się zapamiętać (i to pozytywnie!) idąc tą ścieżką. Pamiętaj jednak, że nawet popularne gadżety mogą zmienić się w świetny pomysł, jeśli dodasz do nich fajny komunikat i kreację. W ten sposób gumka może zmazywać błędy Twojej konkurencji, a antystresowa zabawka pozwoli przeżyć klientom bez usług Twojej marki.
Jak wpaść na dobry pomysł? Przede wszystkim wychodząc od podstaw (o których skrótowo pisaliśmy w poprzednim punkcie), znać nieźle rynek gadżetów (żeby wiedzieć na czym się oprzeć) i mieć dobrego copy do komunikatów.
Bez tego, jak bez klawiatury! W zależności od budżetu, część lub całość tej usługi możesz zlecić podwykonawcom. Na szczęście ;).
Jak wybrać gadżety reklamowe?
O tym nie zapominaj!
Brak posiadania logotypu firmy w krzywych, zamówienie hurtowych ilości najtańszego gadżetu, który okazuje się wyjątkowo złej jakości, problemy z wyborem odpowiedniego nadruku i wiedzy, jaki w ogóle nadruk na gadżet wybrać – to największe problemy, z jakimi spotykają się nasi klienci.
Nie brakuje oczywiście również problemów z dostawcami (np. brakiem odpowiedzi od agencji), czy tzw. bubli, czy np. gadżetów sportowych dla mężczyzn, na których nadruk rozpuszcza się w kontakcie z… ludzkim potem.
To wszystko sytuacje, na które warto być uczulonym. Jak wybrać gadżet reklamowy dla firmy? Trzeba mieć się na baczności!
Nie masz czasu?
Wiesz, gdzie nas szukać
W Medium jesteśmy specjalistami od gadżetów reklamowych, które zapadają w pamięć, budują wizerunek firmy i nie wyrzucają pieniędzy w błoto ;). Jeśli nie masz pomysłu, nie znasz się na gadżetach, nie wiesz, co można i czego nie można, a w dodatku nie masz czasu na wyceny, realizacje i wydruki – napisz do nas.
My wiemy jak! I potrafimy zrealizować zlecenie kompleksowo. Od pomysłu, przez kreację i nadruk, aż po transport. Niezły pomysł? Skontaktuj się z nami!