Gadżety dla Boba Budowniczego, czyli jak promować marki budowlane

Dzisiejszym artykułem rozpoczynamy nowy cykl porad. Sygnalizujecie często, że wiedza, jakie gadżety są dostępne, wcale nie wystarcza. Zamiast tego potrzebujecie wskazówek, które z nich będą najlepsze dla Waszej firmy.

Pierwsza zasada: jakość

Firmy budowlane powinny kojarzyć się z zestawem cech takich jak solidność, wiarygodność, rzetelność czy trwałość. Gadżety, nawet najprostszy długopis, muszą realizować ten wizerunek. Z marketingowego punktu widzenia niska jakość i szybka awaria gadżetu to kompletna kompromitacja. Klient także to zauważy. A potem zacznie generalizować i przenosić swoje zwątpienie na właściwą dziedzinę działalności firmy.

Druga zasada: przydatność

Budowanie lub remontowanie to przedsięwzięcia raczej przyziemne. Kto – Twoim zdaniem – lepiej odmaluje mieszkanie lub wymieni pod umywalką syfon: absolwent politechniki czy uniwersyteckiego wydziału filozofii? To może stereotypowe i krzywdzące, ale prace budowlano-remontowe kojarzą nam się ze ścisłym myśleniem i praktycznym podejściem do życia. Warto, aby oferowane gadżety odzwierciedlały podobne przekonania. Zamiast w abstrakcyjne zabawki czy ozdoby – zainwestujcie w darmowe zestawy śrubokrętów dla klientów!

Trzecia zasada: kontekst

Nie można zapominać, że gadżety reklamowe mają przede wszystkim spełniać funkcję marketingową. To oznacza, że muszą być eksponowane w odpowiednim kontekście i środowisku. Jeżeli sprzedajesz gwoździe to nie rozdawaj balonów z logo podczas miejskiego pikniku. Zamiast tego wręczaj młotki podczas targów budowlanych. Znacznie łatwiej – i niższym kosztem – trafisz tam do swojej grupy docelowej.

Przykładowe zestawy

Budujesz domy?
Nawiąż nie tylko do charakteru swoich prac, ale także do stanu ducha klienta, który czuje się architektem własnej przyszłości. Świetnie sprawdzą się miary zwijane lub składane, nożyki z ostrzem łamanym lub bardzo praktyczne, a jednocześnie symboliczne latarki. Inną atrakcyjną opcją są także dobrej jakości polary lub kurtki przeciwdeszczowe, oznaczone nienapastliwym logo.

Specjalizujesz się w układaniu płytek ceramicznych?
Tutaj liczy się przede wszystkim Twoja fachowość, ale możesz dodatkowo zostawić po sobie dobre wrażenie dzięki drobnemu upominkowi dla klienta. W tej roli sprawdzi się specjalna szmatka z mikrofibry, szczotka do czyszczenia fug czy próbka preparatów myjących.

Prowadzisz sklep z materiałami budowlanymi?
Doskonałym pomysłem są wszelkiego rodzaju organizery (np. na wkrętki czy gwoździe), ale także drobne narzędzia, często używane w trakcie niewielkich, domowych napraw i innych prac, np. młotki czy klucze imbusowe.

Nie jesteś pewien, który z powyższych zestawów sprawdzi się w Twojej firmie najlepiej? Daj znać, chętnie Ci doradzimy!

Dodaj komentarz