5 rzeczy, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej kampanii employer brandingowej

Employer branding jest szczególną gałęzią budowania wizerunku firmy. Kierowany jest do pracowników: zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Oznacza to, że działania prowadzone są na dwóch frontach: wewnętrznym i zewnętrznym.

W kampanii employer brandingowej nic nie zastąpi dobrej strategi. Możemy jednak łatwo i niewielkim kosztem zwiększyć skuteczność głównej linii działań. Mowa tu o odpowiednich materiałach reklamowych

W Medium od wielu lat projektujemy akcydensy i różne formy reklamy. Doradzamy także w wyborze gadżetów firmowych. Na podstawie tych doświadczeń przygotowaliśmy unikatowe zestawienie, czyli 5 rzeczy, które zwiększą skuteczność Twojej kampanii employer brandingowej:

Ulotka

To najważniejszy element, zwłaszcza na targach pracy. Nie można dzisiaj oczekiwać, że ktokolwiek będzie robił notatki… Ulotka staje się zatem podstawowym nośnikiem informacji o firmie.

Forma ulotki musi być dopasowana do branży. Nie daj się jednak nabrać, kiedy słyszysz od grafika, że w danej dziedzinie nie da się wymyślić niczego oryginalnego albo „nie wypada”… Ogranicza nas tylko wyobraźnia. I nawet dla tematów trudnych lub poważnych – jak bankowość czy ubezpieczenia – można wymyślić coś niebanalnego!

Na co zwrócić uwagę?

Jasny, krótki komunikat oraz przejrzysty projekt graficzny

Pendrive

Jeśli masz doświadczenie z działaniami employer brandingowymi wśród studentów to wiesz, że często interesuje ich nie Twoja oferta, a gadżety, które mogą od Ciebie otrzymać. Nie walcz z tym, szkoda na to Twojej energii. W zamian proponujemy to wykorzystać!

Pendrive jest wspaniałym rozwiązaniem. To praktyczny, atrakcyjny gadżet, po który sięgnie wiele osób. Twoja rola w tym, aby umieścić na nim interesujące treści promocyjne. Mogą to być foldery informacyjne… ale nie łudź się, zostaną szybko skasowane. Mamy inny pomysł: jeśli Twój budżet na to pozwala, zaprojektuj i nagraj na pendrive grę, która stanie się pierwszym krokiem w rekrutacji nowego pracownika.

Na co zwrócić uwagę?

Staranne wykonanie, odpowiednia pojemność

T-shirt

Nie należy mylić z mundurkiem! Zdarza się, że t-shirty używane są w celu zunifikowania strojów, np. barmanów w klubie. Wtedy noszone są z przymusu. My skupimy się na ich dobrowolnym wykorzystywaniu przez pracowników. Musimy zadać sobie w tym celu pytanie: kiedy ludzie chętnie zakładają identyczne lub bardzo podobne ubrania?

Odpowiedź jest prosta, wręcz intuicyjna: wtedy, gdy chcą zaakcentować powiązania między sobą. Po wspólne emblematy sięgają zatem osoby utożsamiające się z grupą, cieszące się z przynależności do niej. Mogą to być piny albo naszywki, ale najpopularniejszą formą są t-shirty. Reguły te obowiązują zarówno w grupach zainteresowań, jak i firmach z silną i oryginalna kulturą organizacyjną.

Na co zwrócić uwagę?

Tkanina wysokiej jakości, atrakcyjny nadruk

Kubek

Kilka tygodni temu pisaliśmy o rytuałach dnia codziennego. Jednym z nich jest poranne picie kawy. Kubki z logo czy motto stają się szansą na zaszczepienie w tej czynności elementu firmowej tożsamości.

Temat można ugryźć na dwa sposoby: stawiając na klasyczne, proste i (co dla wielu firm ważne) tanie kubki, czyli uniwersalny i zawsze dopasowany do sytuacji gadżet, jak i decydując się na wyrób kolekcjonerskich, eleganckich filiżanek, opatrzonych subtelnym logo. Wtedy dysponujemy prezentem na specjalne okazje.

Na co zwrócić uwagę?

Staranne wykonanie, wygodne uszko

Teczka

Jak wygląda przeciętne biurko w Twoim miejscy pracy? Jest zawalone dokumentami, notatnikami, katalogami i innymi papierzyskami, prawda?

Employer branding w znacznej mierze opiera się na uprzyjemnianiu pracy zatrudnionym w danej firmie osobom. W znakomitej większości lepiej czujemy się w przestrzeni uporządkowanej. Nie ma w tym niczego dziwnego – to biologiczne uwarunkowanie. Z tego powodu warto zainwestować w podstawowe narzędzia porządkujące pracę biurową: teczki i segregatory.

Na co zwrócić uwagę?

Trwałość, praktyczne rozwiązania, atrakcyjny design

Zainspirowaliśmy Cię? Sezon świąteczny nieubłaganie nadciąga, więc nie czekaj! Jeszcze dzisiaj możesz wybrać najlepsze upominki od Twojej firmy!

Dodaj komentarz